fredag, augusti 03, 2007

Ledig dag- shopping á la second hand i huvudstaden

Min senaste lediga dag ägnade jag helt åt shopping, och inte vilken shopping som helst utan second handshopping. Jag letade reda på olika butiker med hjälp av Eniro och sorterade dem sedan efter område med hjälp av en Stockholmskarta och därefter bar det av. Eftersom en shoppingdag har ett begränsat antal timmar var jag tvungen att hålla mig till vissa områden: Söder och området kring Odenplan. Resten av butikerna får jag besöka under en annan ledig dag. Det som är underbart med second handbutiker är att ingen annan kommer att ha likadana kläder som de jag köpt. Jag hittade två fantastiska klänningar i mjuka jordfärgsskalor såsom beige och brunt, en skjorta och en långkjol. Kläderna passar perfekt till mina nya glasögon. Nu vet jag verkligen var de snygga second handkläderna finns. Vill ni ha tips om second handbutiker i Stockholm vet ni vem ni ska vända er till!

Inga kommentarer: