söndag, augusti 19, 2007

Äntligen är Skoklosterspelen över!

Nu har de fyra dagarna av Skoklosterspel äntligen tagit slut. Jag är så glad över att allt folket, alla stånden och alla livegrupperna kommer att vara borta när jag åker dit imorgon. Det ska bli skönt med lite tystnad. Det var faktiskt bara första dagen under spelen som besöksantalet var fjuttigt. Övriga dagar har vi haft fullt upp. Idag hade jag fyra visningar och under mellantiden fungerade jag som inkastare in till slottet. Idag kan jag faktiskt skryta med att jag guidat för svenska kändisar. Jag gick en privat visning med Electric banana band. De skulle nämligen sjunga senare i eftermiddag. Det var ganska många som stod och lyssnade på dem när jag slutade för dagen.
Det bästa med Skoklosterspelen var öltältet som fanns utanför värdshuset. Där festade vi både i fredagskväll och igårkväll. På fredagkvällen satt en ensam gitarrist/sångare och förgyllde kvällen med covers av olika slag och igårkväll spelade ett tvåmannaband en mängd olika covers, varav många var schlagers. Naturligtvis befann jag mig i himmelriket när dessa låter spelades. Jag vrålade med hög stämma med i låtar som Dansa i neon, Michelangelo och The worrying kind. Som grädde på moset fick jag reda på att flera av mina kollegor också gillar schlagers. Kan livet bli bättre? Vi ska starta en grupp på facebook med namnet "Jag älskar schlager". Efter festandet igårkväll som jag i Skoklosters gamla slott, numera känt under namnet "Stenhuset". Det är fantastiskt att få sova över i en så gammal byggnad. Tänk att hela visningspersonalen bodde där förr i världen!

Inga kommentarer: