lördag, augusti 04, 2007

Alltid glatt humör

Det lönar sig att vara positiv i alla väder. Idag fick jag kommentaren att jag alltid är så positiv och optimistisk och därmed håller upp stämningen bland visningspersonalen. En sådan komplimang värmer. Det är så skönt att bli uppskattad för den man är. Det krävs ju absolut ingen ansträngning alls och ändå får man beröm ;-) Jag får väl njuta i solen så länge jag kan. När jag väl hamnar på den akademiska banan lär väl komplimangerna ta slut. Då är det bara kritik av kollegerna som gäller verkar det som. Framhåll dig själv och ifrågasätt alla andra så stiger du i graderna. Fast, om jag lyckas påverka någonting alls på min framtida arbetsplats så ska det bli annorlunda. Arbetsmoral och socialkompetens måste framhållas mer, också inom den akademiska världen. Rensa ut de konservativa och fyrkantiga akademikerna och in med de positiva och nytänkande begåvningarna.

1 kommentar:

Everydaybi sa...

Jag vet, jag försöker uppmuntra mer än kritisera - men det är up hill work. Jag uppmuntrar - andra dissar och föremålet för mitt uppmuntringsarbete pyser ihop som en sprucken ballong och så börjar jag om.