söndag, augusti 12, 2007

Uppdatera bloggen

Nu har jag hållit mig ifrån filmens värld några dagar och varit social istället och spenderat kvällen med att läsa om mannen i mitt liv, Carl Gustav Wrangel. Efter att åskvädret passerat och klockan tickat på kände jag att jag var värd lite Internet. (Min arbetskollegor kallar mig Internetberoende. Jag menar att jag är en humanist som välkomnar den teknologiska utvecklingen...) Jag bestämde mig för att ta igen lite bloggläsande som jag inte haft tid med på ett tag och därefter skriva några egna inlägg. Att blogga tar längre tid än man kan tro. Nu är det midnatt och jag har bara hunnit med två egna inlägg, fastän jag egentligen har mycket mer att säga. Blev t ex väckt mitt i natten av ett telefonsamtal. Naturligtvis svarade jag inte. De slutar väl ringa, tänkte jag. Känner mig allmänt stressad inför Wrangel-föreläsningen och måste dessutom göra en snabbrepetition av Skoklosters kyrka imorgon eftersom jag ska visa den för en bokad grupp efter den ordinarie slottsguidningen. Suck. Dessutom känner jag att tiden bara rinner iväg. Snart ska jag hem igen. Vill jag verkligen det? Jag kommer sakna alla nya ansikten. Nu känner jag faktiskt en hel del här uppe och skulle utan problem kunna flytta till Uppsala. Tänk så snabbt det går att skapa sig ett socialt kontaktnät!
Nu ska jag försöka sova i hettan. Jag har fönstret öppet men ändå känns mitt rum som en bastu. Vädret är helt knasigt. (När jag och min kollega Martin skulle möta upp några bröllopsgäster - bröllop i ofullbordade salen idag- vid båten så brakade ovädret loss. Min blå barrocksidenklänning blev helt blöt, men som tur var torkade den ganska fort och inga vattenfläckar lämnade regnet efter sig heller!) Den ena sekunden skiner solen, nästa sekund regnar det och åskar så att man tror att himlen ska braka sönder och samman. Men lika förbannat kvavt är det hela tiden. Det är olidligt inne i slottet. Snart ringer vi arbetsmiljöverket. Finns det ingen fläkt som man kan binda fast i en sorts hängställning kring huvudet? En sådan vill jag ha. Fast den skulle nog inte matcha min barockklänning. ;-)
Godnatt, från en trött och varm Catharina som har mycket i huvudet.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Haha, kolla Viktor & Rolfs kollektion för hösten/vintern 2007... (http://www.style.com/fashionshows/collections/F2007RTW/review/VIKROLF) Du kan säkert byta ut strålkastarna till fläktar! Tror det kommer passa alldeles förträffligt till din barockklänning!

Ruinlover sa...

Å, perfekt. En sådan borde vi anskaffa åt alla guider!