tisdag, augusti 07, 2007

Vem behöver en TV

...när man har Internet? Jag har upptäckt det fantastiska utbudetet av filmer som man kan "streama" på nätet. Det finns många websidor som påminner om youtoube och på somliga av dem är listan med filmer som man kan titta på meterlång. Fantastiskt. Detta varierade utbud gör att man kan testa olika sorts filmer. Jag såg precis på en härlig "tjejfilm" som heter Blind dating. Den handlar om en helt bedårande och ursöt kille som råkar vara blind. Hans bror försöker para ihop honom med olika tjejer på blinddates, men den ena daten går bara värre än den andra. Så småningom hittar Danny sin kärlek på sjukhuset. Han ska gå igenom en operation som skulle kunna ge honom möjligheten till begränsad syn. Den vikarierande receptionisten fångar hans hjärta. Dessvärre ska hon inom kort ingå ett arrangerat äktenskap som hennes indiska familj plannerat. Komplikationerna tätnar och resten tänkte jag inte berätta om. Filmen är rörande och dessutom mycket rolig. Den fick mig stundvis att gråta och stundvis att skratta. Ofta gråter jag floder när jag sitter ensam och tittar på film. Mina tårkanaler bara öppnar sig och sedan vägrar de att stänga sig. När jag tittade på filmen The Butterfly effect första gången grät jag mig genom större delen av filmen. Det låter töntigt, javisst, men det är ganska befriande och skönt att låta sig bli hundra procent medryckt av en film.
Oj, nu tappade jag kanske tråden...var var vi någonstans? JO, Internet är bra och streaming likaså. Kolla t ex in alluc.org

Inga kommentarer: