onsdag, juli 11, 2007

Mina halvsyskon

När jag var nere i Skåne under min semester och umgicks med min storasyster kom hon med det spontana förslaget att vi skulle åka ut till Sälshög och hälsa på mina halvsyskon som jag inte träffat på snart 6 år. Jag umgås inte med min pappa och därför har det slumpat sig så att jag inte heller träffat mina småsyskon. De är 10, 9, 7 och 6 år gamla och halvfilippiner. Absolut bedårande. Min pappa gifte om sig när jag var 15, ca fyra år efter mina föräldrars skilsmässa. Hans fru kommer från Filippinerna och mina halvsyskon är därför. Ursöta. Jag ska verkligen försöka träffa dem oftare. De ska inte behöva lida för att pappa inte gjort sig förtjänt av mig och mina systrars umgänge. När jag åkte därifrån kramades vi syskon och då frågade Kate, 7 år gammal, om hon inte kunde få en kram till. Sååå sött! Visst är de gulliga?




Inga kommentarer: