fredag, november 03, 2006

Bästa och sämsta rälsupplevelse...

Idag åkte jag med "el Ave" till Madrid. Det är ett snabbtåg som påminner om x2000. Fast det var så mycket bättre. Jag har aldrig suttit mer bekvämt i ett tåg. Det fanns mycket plats för benen och jag hade två säten för mig själv. Men det bästa av allt...det var att det fanns små tv-skärmar där de visade långfilm. Man fick dessutom hörlurar så att man kunde lyssna på filmen. (Numer har jag inte problem med dubbningen!) Toppen! Inte nog med det. Utsikten var fantastiskt. Vi åkte förbi gröna berg och vackra landskap. Detta var min bästa rälsupplevelse någonsinn...

När jag väl kom till Madrid åkte jag tunnerlbana...eller försökte i alla fall...och hade min sämsta rälsupplevelse. När jag skulle ta tunnelbanan från Puerta del Sol var vagnarna så fulla att folk inte fick plats. Jag fick först plats i det tredje tåget som körde förbi... Trängseln var fruktansvärd! Usch...jag går hellre jättelångt!
Livet går inte alltid som på räls... (Den var dålig, jag vet!)

Inga kommentarer: