söndag, november 26, 2006

gästerna har gått... och kvar sitter jag med disken...

Idag fyller jag år! Ännu ett år klokare, hoppas jag i alla fall.
Har precis sagt farväl till mina sista gäster. Det var en trevlig kväll. Först gick vi på indisk restaurang. De har öppnat ett nytt ställe i korsningen Amiralsgatan-Bergsgatan, och jag kan verkligen rekommendera deras vegetariska mat. Trevliga var de också. Vi var 13 st till bordet, och fick trots det separata kvitton. Det kallar jag service. Vi bad heller inte extra om det, utan kyparen utgick från att det var så vi ville ha det. Toppen. Extra dricks till honom! Sedan gick vi hem till mig för att dricka sangría och äta cheese cake. Mumsmums.

Fick en del presenter av vännerna. Tack, ni är toppen! Två av presenterna luktar vanilj. Mina vänner känner mig så väl... Jag är liksom lite svag för vaniljdoftande ljus, vaniljdoftande duschkräm, hudlotion och parfym. Min lägenhetskompis brukar t.o.m. ibland kalla mig för vaniljbakelse. Extrakul var att jag fick nybakat bröd, som jag kan äta imorgonbitti. Mums, frukost. Men först får jag väl gå och lägga mig.

5 kommentarer:

Camilla sa...

Åhh, grattis i efterskott!!

Det lät som om ni hade en riktigt mysig kväll!

Kramar

Everydaybi sa...

Grattis på födelsedagen!!!!!

Camilla sa...

Ok, upptäckte precis att du faktiskt fyllde år när jag gratulerade dig, i efterskott... Förlåt, är väldigt förvirrad för tillfället...

Catharina sa...

Tack för gratulationerna! Nu när jag "pratar" med er båda på en gång så minns jag med nostalgi vår uppsatsgrupp. Vi borde ha en reunion. Det är ett bra tag sedan jag pratade med Edith, men jag har kvar hennes nummer på mobilen.

Fast jag gillar även vår nya grupp, det måste jag säga. Har funnit en ny kompis i gruppen; Lisa. Hon var även här på kalaset. Vi hade jättetrevligt.

Camilla sa...

Ja, det borde vi verkligen ha!
Jag kommer antagligen tillbaka till Sverige den 16.e december, så det kanske hade passat er efter det?

Vi borde verkligen försöka att styra upp det!