torsdag, november 16, 2006

Ångest?

Snart fyller jag 26 år... och jag har inte åldersnoja. Det tycker jag är lite konstigt. När kommer krisen och ångesten? Det är ju bara 4 år, en vecka, och tre dagar tills jag fyller trettio... Borde jag inte ha panik?

Konstigt nog känner jag bara att det ska bli kul att ha en liten fest och träffa kompisar. Ingen ångest alls.

Det som däremot ger mig lite ångest är det faktum att jag snart ska ta examen. Vad blir det av mig sen? Kommer jag hitta ett jobb, eller kommer jag få en doktorandplats någonstans? Och värsta tanken...kommer jag att gå arbetslös.... buhuuuuuuuuuuuuu, snyft, snyft... det skulle jag inte stå ut med.

Tanken är att jag efter att jag blivit klar med uppsatsen går på A-kassa en månad... och att jag samtidigt går en intensivkurs för att ta körkort, skickar iväg mängder med jobbansökningar, gör upp en plan för olika avhandlingsämnen, skriver doktorandansökningar och kollar efter möjliga externa finansiärer...

Med tanke på att den nya förfärliga regeringen lagt fram en proposition som försämrar A-kassavillkoren...får vi väl se om jag klarar mig på min A-kassa. (En annan urdum sak som regeringen gjort är att de tar bort gratisinträdet från de statliga muséerna... Varför röstade ni som ni gjorde?????? Jag vill ha en röd regering!)

1 kommentar:

Everydaybi sa...

Om jag inte bekymrar över de år som hopas över mitt huvud, så behöver inte de som är yngre göra det heller. Anser jag. Livet blir bara bättre!!! Jag lovar!!!!