tisdag, november 28, 2006

Inspiration

Usch, precis nu när jag kommit igång med min beskrivning av slottet och dess omgivning, samt hittat ett bra inledande stycke, måste jag sluta med det och göra kårarbete, och läsa igenom mina kurskamraters texter. Det är inte det att detta sista är tråkigt. Absolut inte! Saken är bara att jag nu har fått "inspiration". Skrivandets och ordets musa sitter bredvid mig i soffan och viskar ljuv musik i mitt öra... -Så här ska du börja, då blir det intressant för läsaren, och den bilden illustrerar dessa textrader på ett utmärkt sätt...
Snälla, musa, kan du ta en liten paus och dricka kaffe eller nått tills jag är klar med det andra? Men lovar du att komma tillbaka sen? Du lämnar mig väl inte?

1 kommentar:

Camilla sa...

Just i dessa tillfällen skulle en personlig assistent rycka in.

Varför ska det vara så svårt att koncentrera sig på olika saker samtidigt? Jag har fyra olika saker som jag sitter med för tillfället. Plus en femte som maler så smått i bakhuvudet. Känner mig väldigt kluven...