torsdag, november 23, 2006

Pengar!

Igår fick jag reda på att jag kommer att få ett AF-stipendium. Jippi! Hamnade högst i prioriteringslistan bland humanisterna, vilket betyder att jag förhoppningsvis kommer att få 6000 kr. För att få de här stipendierna lönar det sig att vara aktiv i någon organisation. Man måste skriva upp i princip alla förtroendeuppdrag man kan erinra sig att man haft...och jag har ju samlat på mig en lista vid det här laget.

Det som däremot inte var så kul var att AF:s sekreterare, som sitter i nämnden (minns honom som en gammal sur gubbe) sa följande (enligt humanistkårens representant i nämnden):
-Ja, vi får väl ge humanisterna lite pengar, de kommer ju ändå inte att få jobb.

Vad oförskämt!

Vi behövs, så det så! Kan hända att jag är livrädd för att ta examen, men jobb det ska jag få!

1 kommentar:

Camilla sa...

Grattis!! Så underbart...

Och verkligen elakt sagt av AF:s sekreterare! Förmodligen bitter...