måndag, november 20, 2006

Strategi

Nu är nya professionella Catharina här... (inspirerat av vad kårordförande Martin brukar säga om Humanistkåren: "nya professionella kåren") ...eller...det är i alla fall planen...

Att transkribera intervjuer är inte särskilt underhållande precis..., men det är ett arbete som måste göras.

Nu har jag bestämt mig för att samtidigt som jag håller på med bakgrundsavsnittet till uppsatsen transkribera en intervju om dagen. Då kommer jag att ha avverkat majoriteten av transkriberingen när jag enligt schemat ska sätta igång att arbeta med analysavsnittet.

Tror att det kan fungera.

...och jag ska gå upp i tid, dvs senast halv åtta om dagarna, helst sju.... inte åtta, inte halv nio och absolut inte kl nio! Så därför ska jag gå och lägga mig nu. Sova åtta timmar och sen stiga upp full av energi... förhoppningsvis...

Nu ska det skrivas uppsats!... och den ska bli skitbra! (...man måste ju först övertala sig själv innan man övertalar andra, eller hur...?)

sov så sött!

4 kommentarer:

Camilla sa...

Känner jag dig rätt kommer den att bli fantastisk! Lycka till! Kramar

Catharina sa...

Tack Camilla! Hoppas det går bra för dig med! Jag måste förresten läsa din D-uppsats från Lund. Britt-Inger har talat varmt om den i samband med gruppseminariet. Hon sa att du omvärderat Barthes (visst var det han?)modeteorier eftersom de inte fungerade vid tillämpningen. Fantastiskt! Vem annan än du är mer lämpad för detta? Känner ingen som kan så mycket om mode.

Kram

C

Camilla sa...

Är det förresten ok om jag publicerar din kommentar på min blogg? Funderar på att skriva ett relativt aggressivt inlägg om dagens modesverige och skulle gärna velat ha en liten referens...

Catharina sa...

Självklart får du det!