torsdag, november 09, 2006

Hemma igen

Så var man hemma igen...
Flygkaptenen tillkännagav att vi skulle landa, planet skakade till av några luftgropar och sjönk etappvis i höjd. Allt bra så långt..., men så helt plötsligt...uppenbarade sig vattendroppar på flygplansfönstret... DET ÖSREGNADE!!!! :-(
Välkommen till Sverige... Jag kände för att springa fram till kaptenen och be honom vända planet igen... under pistolhot om det skulle vara nödvändigt. Tyvärr hade jag ingen pistol, så jag teg och satt kvar i min lilla stol.
Från Flygplatsen i Sturup tog jag flygbuss till Kungsgatan, och därifrån fick jag gå i ösregnet. Jympaskorna blev dyngsura och parablyt vände sig i blåsten. Är det så här det är att bo i Sverige? (Måste, måste...bara måste bli klar med uppsatsen och mina studier så att jag kan flytta ifrån detta kyliga och regniga land...)

Jag saknar Spanien (buhuuuuuuuuuu, snyft, snyft!!!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej, åk inte! Låt bli med det. Regnet är bara mysigt, och tänk på alla bra grejer vi har här... Eller nåt.