lördag, december 02, 2006

Drömde utbildningsplan

Nu har det gått för långt! Jag drömde om den värsta tänkbara utbildningsplanen. (Dvs motsvarande en kursplan fast för ett helt utbildningsprogram). I och för sig har jag sett många hemska utbildningsplaner, tro mig! Det finns tex kurser som består av; valbar kurs, fördjupningskurs, temakurs, valbar kurs, samt uppsats. Säger man egentligen något om innehållet över huvud taget eller skulle den kunna fyllas med i princip vilket innehåll som helst?
Jag minns inte drömmen i detalj, men det jag minns är att jag dividerade över målformuleringar och struktur och jag bara blev mer och mer förvirrad. Jag såg dokumentet framför mig när jag panikslagen spärrade upp ögonen, och vacknade helt kallsvettig. Usch, och jag som älskar kursplaner. Varför har jag en sådan dröm?

Inga kommentarer: