lördag, december 16, 2006

Packa väskan

Imorgon kväll ska jag "på semester" till Lund. Jag tar min lilla resväska och packar den med så mycket som får plats (böcker och en pärm ska rymmas) och flyttar in hos Tommy några dagar. Det är faktiskt otroligt skönt med miljöombyte. Jag skulle kunna tänka mig ha två olika ställen som jag kallar hemma. Stannar jag för länge på en plats så börjar jag nästan krypa ur mitt skinn. Jag tror därför att jag skulle gilla att resa mycket inom jobbet. Jag vet att det finns nackdelar, men vad ska man göra om man är en rastlös själ?

2 kommentarer:

Camilla sa...

Känner igen det där. Jag undrar om jag någonsin kommer att hitta en plats som jag inte blir rastlös på överhuvudtaget?

Everydaybi sa...

Vänta tills ni pendlar med flyg i 3,5 år så börjar man uppskatta tanken på att vara stationär, i varje fall mindre rastlös.