lördag, december 30, 2006

Julen och hemma igen

Jag har precis kommit tillbaka till Malmö efter en drygt vecka lång vistelse hos min mamma. Julafton spenderades hos min äldsta syster. Det var mycket trevligt, men vi blev fler än förväntat. Eftersom min andra syster låg på BB hade jag och mamma fått två små sötnosar på halsen. Mina systers pojkar, Sebastian och Simon, 5 och 3 år gamla, blev således hedersgäster. Den blev en jul med barn, Simon, Sebstian och Filip (5 år), min andra systers son. När jultomten kom steg ljudvolymen kraftigt. Simon hade så mycket att berätta för Tomten, och snart lät han alla få veta att han hade minsann haft rätt, Tomten finns på riktigt, trots att Sebastian hävdat motsatsen. Inga protester från Sebbe inte... Trots många decibel var det trevligt med en jul med många barn.

Jag är otroligt nöjd med julklapparna, speciellt en av dem. Jag fick en i-pod! Helt underbart. Hade önskat mig en mp3-spelare, men inte trodde jag att jag skulle få en i-pod. Sen fick jag en fint dekorerad träask, lite nyttiga klädesplagg och underkläder, och en underbar mysdräkt. Filip hade också gjort ett halsband till mig. Såå rart. Sist men inte minst fick jag lite vin och en flaska Baileys.
Filip var nog dem som fick flest klappar. Hans farföräldrar skämmer bort honom sååå. Han fick bla en splitterny cyckel som kostat 2000 kr. Helt absurt.

Min Internetabstinens blev i slutändan outhärdlig... Så fort jag kommit in genom dörren och hoppat i min mysdräkt som jag fått i julklapp av min syster, kopplade jag in datorn och började skriva ett inlägg på min blogg. Min lilla systersons foto skulle upp så fort som bara var möjligt, så att jag kan stoltsera med att ha världens sötaste syskonbarn. Jodå, det är sant!
Jag tog mig också en titt på mina bloggvänners alster. Somliga har skrivit massor i jul! Jag måste erkänna att jag blev lite sotis när jag läste igenom Camillas blogg (gammal kursare från C-kursen i konstvet). Hon har fått en soffa från SeatingConcept i julklapp. Min drömsoffa finns också på SeatingConcept, men jag lär aldrig kunna köpa den. När jag har råd med den...så tillverkas den nog inte längre. Den kostar 17000. Det är en illröd "Flex modulsoffa". Den står i skyltfönstret i butiken på Spångatan 11 i Malmö. På hemsidan finns den bara i beige, så bildensom finns där gör den ingen rättvisa.

Inga kommentarer: