lördag, december 16, 2006

Julklapp åt mig själv

Jag har hittat en bok som heter Architourism: authentic, escapist, exotic , spectacular. Den publicerades 2005, så den är väldigt ny och har inte kommit till svenska bibliotek än. När jag surfade runt för en vecka sedan och såg titeln tänkte jag att det här måste vara något för mig. Jag har faktiskt redan tidigare läst texter skrivna av en av redaktörerna, Joan Ockman. Jag letade snabbt reda på en book review för att se om mer än själva boktiteln föll mig i smaken. Jäpp! Gillade den. Det får bli min julklappspresent till mig själv. Beställde den och får leverans lagom innan jul. Tänkte t.o.m. slå in den...Tror att jag kommer att ha stor nytta av den till min uppsats. Man får precis vad man vill när man köper sina julklappar själv!

1 kommentar:

Everydaybi sa...

Ohhh, den vill jag läsa!

Min julklapp till mig själv var varken intellektuell eller högkulturell: Samtliga säsonger av Babylon 5!