torsdag, december 07, 2006

Grrrrrrrrrrrrrrrr

Jag ringde nyligen till arbetsförmedlingens kundtjänst för att fråga om "stöd till start av näringsverksamhet". Jo, jag vet att jag inte är arbetslös än, men det finns ju något som heter förebyggande syfte.
Eftersom regeringen ska fatta ett beslut om ändrade regler efter den 20 december vet vi inte om detta kommer att finnas kvar. Grrrrrrrrr. Jag avskyr borgarna. Måste de förstöra allt? Nu ska jag ringa till en person på det lokala kontoret och se om de tror att det kan finnas pengar över i alla fall. (Blev rekommenderad av den trevliga personen i kundtjänst att göra detta.) Annars kommer principen "en ut en in" gälla. Varför?
Om jag inte kommer att kunna genomföra min plan så kommer jag hålla moderaterna och allt annat borgarpack ansvariga för det. (Bitter, jo jag vet!) Och jag kan minsann också fälla någon kommentar till de kompisar som hade ett släng av sinnesförvirring på valdagen. Vad tänkte ni på?!!!?
Jag vill ju starta eget, men innan jag får uppdrag måste jag ju kunna försörja mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ähum, man kanske ska se vissa politiska beslut i sin helhet... (Vilket iofs rimmer lite illa med jobb-tanken som är di blåes ledstjärna).

Men folk måste ha startat eget före starta-eget-bidragets tillkomst - hur gjorde de? Det måste finnas något sätt att lösa det på.
Kanske ett litet deltidsjobb som kan försörja dig, men inte ta särskilt mycket tid eller tanke. Van att leva på begränsade resurser är du redan som student.