lördag, december 16, 2006

Julklappar

Jag har lite panik vad gäller mina julklappsinköp.
Några är dock avklarade. Köpte en billig men prisvärd mobiltelefon till mamma igår, som jag ska ge tillsammans med min ena syster. Ska hitta något mer till henne, men sen är hennes presenter avklarade i alla fall.
Jag har köpt presenter till min ena syster, men inte till hennes två barn och till hennes make. Vad köper man till en treåring och en femåring, och vad köper man till mannen? Dilemma! Jag tycker att det är jättesvårt att köpa presenter till barn. De har ju så många leksaker redan. Jag vill köpa något nyttigt.
Jag vet vad jag ska köpa till min äldsta syster, men jag måste bara komma till skott och köpa det också. Sen kommer vi till hennes son på fem år, och inte ska vi glömma hennes make. Samma dilemma som ovan. Suck!
Sen har vi mormor som är så tacksam. Hon brukar vilja ha hudlotion och sådana toalettartiklar.
Mitt sista dilemma är Tommy. Ska jag köpa julklapp till honom? Jag vet ju inte riktigt vilken sorts relation vi har. Ska dock bo hos honom fyra dagar från och med helgen, så vi kanske ändå kan sägas ha något som kan definieras som en relation i vilken man bör köpa julklappar till varandra. I så fall vet jag nog vad jag ska köpa. Det betyder bara att jag måste maka mig ända bort till IKEA. Nåväl, det ska väl gå att fixa.

1 kommentar:

Everydaybi sa...

Varför inte köpa pussel till barnen? Finns för olika åldrar och aktiverar dem. Lego går troligen bra till femåringar, Duplo med stora bitar till treåringar (så de inte väljer bitarna).
När de blir äldre kan du rationalisera och roliga sällskapsspel till hela familjen.