lördag, december 16, 2006

Fixa det som fixas kan

Det är lite turbulent på område HT just nu. Enbart tre Mastrar kan gå, och eftersom de är så få MÅSTE de gå hösten 2007. Det är oerhört vikigt för områdets ekonomi. Vi förlorar för många studenter annars. Området har redan förlorat 500 studenter. De vill inte läsa humaniora längre och många väljer att inte läsa på universitet eller högskola över huvudtaget.
Hur som helst så försöker jag i detta läge göra allt jag kan för att se till att mastersprogrammet i Visual Culture blir bra. Jag har funderat på olika lösningar och nu har min handledare lovat att dra i några trådar. Hoppas den oförbätterlige ACW ger vika. Någon måste bokstavligt talat rycka utbildningsplanerna och kursplanerna ur handen på henne....
Vem vågar detta, eller snarare vem lyckas? Det är lättare sagt än gjort. ACW tar inte till sig kritik särskilt lätt. Suck!
Jag hoppas i alla fall att mitt lobbande på min handledare hjälper. Hon har också pratat med dem tidigare. "Been there, done that, bought the T-shirt" skrev hon till mig. Jag förstår verkligen! Men på något sätt borde man ju kunna nå fram. Mitt hopp ligger således nu hos de samlade krafterna hos Kursplanegruppens ordförande Gunlög, min handledare Britt-Inger, professorn i filmvetenskap, Erik Hedling, som själv varit sektionsdekan och som är inblandad i programmet, samt CED:s hjälpande hand. Det borde väl gå?

Inga kommentarer: