måndag, januari 29, 2007

Struktur

Jag har gjort upp ett schema för uppsatsskrivndet fram tills dess att jag är klar. Det är en nödvändighet för att jag ska ro den här båten i hamn innan tidvattnet. Idag satt jag och läste igenom mina understrykningar i min diskursanalysbok och fick ordning på den del av mitt metod- och teoriavsnitt som behandlar diskursanalys. Jag blev ganska nöjd med min beskrivning av diskurs och med min beskrivning av hur jag använder mig av diskursanalysen. Imorgon ska jag få ordning på min grounded theory är tanken och i övermorgon ska jag arbeta på mitt "valorisation perspective". Därefter har jag genomarbetat alla mina tre metod- och teoribitar och är därmed redo att på allvar börja med analysen. Det är mycket lättare att få med allt och få den strukturerad när det metodiska och teoretiska är glasklart. Visst har jag redan skrivit lite på analysen, men det är ganska ostrukturerat och kan hittas i en rad olika word dokument. Nu gäller det att få ner allt jag har i huvudet också.

Det känns som jag börjar få struktur på mitt tänkande i alla fall. Kanske är jag på väg att bli en "professionell student". Vi får se hur länge det varar...

Inga kommentarer: