onsdag, januari 10, 2007

Kanske en lägenhet på g

Eftersom det såg mörkt ut på lägenhetsfronten bestämde jag och min kompis att vi kanske skulle inkludera Lund i vår lista på de platser där vi kan tänkas vilja bo. Det visade sig betydligt enklare att hitta en lägenhet att byta i Lund. I går var vi och tittade på den...och den är jättefin. Bytet är ett triangelbyte, så en sista part måste bara säga ja och sedan är det klart!
Lägenheten är på 90 kvadratmeter, har stor balkong och ett stort kök. Sovrummen har åtskillig garderober och lägenheten har en gästtoalett. Helt fantastiskt!

Då blir jag kanske Lundabo igen.

4 kommentarer:

Everydaybi sa...

Finns det plats för en till och vad kostar det? Bi

Catharina sa...

?? Det är en trea på magistratsvägen. Den kostar drygt 5700. Tänker du säga upp din etta eller?
Om så är fallet, och vi får lägenheten är du naturligtvis alltid välkommen på besök om du behöver någonstans att övernatta medan du är i Lund. Den är ju på hela 90 kvadratmeter!

Än så länge har vi inte fått besked av killen som tittade på Wilhelminas etta. Han behövde några dagar för att bestämma sig. Jag sitter således på spikar fram tills dess.

Everydaybi sa...

Mina tankar vandrade åt det hållet, dvs att i höst "köpa in mig" de få dagar jag behöver vara i Lund. Att betala 2000 i månaden för maximalt en veckas boende i månaden känns litet mycket.

Min enda lundadoktorand fick bo i min lägenhet när hon gick en kurs i Uppsala för ett par år sedan, fungerade jättebra.

Catharina sa...

Hittar vi till slut en trea så är du självklart välkommen. Jag tror nog Wilhelmina skulle gå med på det. Jag har en bekväm madrass och vi kommer att köpa en soffa. Så det ska alltid finnas någonstans att sova.

Sista budet gäller en lägenhet i Malmö. Fast jag vågar inte ropa hej förän det är klart. De två tidigre alternativen ville ju inte riktigt gå i lås :-(