lördag, januari 20, 2007

Inspirationsfas

Just nu befinner jag mig i ett moln av inspiration och klartänkande. Jag praktiskt taget sluckar teoretiska och metodologiska artiklar och websidor. Jag knådar och omformar min teori och metod och jag hittar en massa saker jag kan förbättra, förtydliga och modifiera. Jag bara hoppas att molnet inte tunnar ut och blir till dimma eller att det helt enkelt regnar bort.

Jag tror delvis att tisdagens och onsdagens ventileringar kan ha varit en källa till inspiration, eller en sorts spark i ändan. -Sätt igång nu Catharina, se så, slöa inte, utan se till att bli klar! Överhuvudtaget känner jag att den "intellektuella miljön" var givande. Mer sådant!

Appropå molnet. Jag måste tyvärr överge det för en tid. Jag ska ägna hela söndagen och troligtvis också måndagen till att läsa kursplaner. Tisdag till torsdag ska jag nämligen på kursplansinternat och gå igenom alla kursplaner som finns på området för humaniora och teologi. Jag älskar kursplaner, det gör jag verkligen, men det är lite olägligt att internatet ska komma precis under min inspirationsfas. Jag hoppas innerligt att molnet finns kvar på fredag.

Sen stör jag mig på alla negativa moln som svävar omkring däruppe och hotar mitt inspirationsmoln. Negativa besked om potemtiella lägenheter gillar jag inte och inte heller en kille som inte vågar satsa fullt ut. Bort med alla störningar. De ska inte få påverka. Ibland känner jag för att bara slänga alla dessa störningar på soptippen och sen köra över dem med en ångvält. Det skulle vara så befriande. Fast bara att skriva dessa rader hjälper. De får symboliskt stå för min tur med ångvälten. Tuta och kör!











Bild hämtad från: www.datormagazin.se/imagedb/news/items/4868.jpg

Inga kommentarer: