lördag, januari 27, 2007

80 år

Tiden går. Idag ska jag till Tomelilla för att fira min mormors åttioårsdag. Det är helt otroligt att hon är sååå gammal. Under hela min uppväxt har hon varit en riktig krutkärring. Det först under senare år som man märkt att hon faktiskt är gammal, att hon inte kan gå så fort längre, att hon har ont lite här och var. Jag gillar inte riktigt det där. Jag vill inte att hon ska bli äldre. Kan man inte bara ge henne ett piller så att hon slutar att åldras? Jag vet att jag låter som en liten barnunge när jag säger det här, men jag har faktiskt svårt att hantera det. Ingen av mina nära och kära har gått bort så jag är ytterst oförberedd. Min farmor, farfar och morfar träffade jag knappt så det satte inga särskilda spår. Men min mormor som är så rar...hon måste leva för alltid.

Hipp, hipp, hurra! Må hon leva i hundrade år.

Inga kommentarer: