lördag, januari 20, 2007

Måste iväg

Det kliar i benen. Jag har varit på ett och samma ställe alldeles för länge. Min resabstinens börjar kännas av. Jag kom hem från Spanien den 8:e november, vilket kan tyckas vara alldeles nyligen. I mina ben känns det dock som en evighet sedan. Jag hoppas verkligen att jag får jobbet jag sökt på Temaresor. Om så är fallet kan jag resa i jobbet. Jag tror att det är en absolut nödvändighet för mig i mitt framtida yrkesliv. Därför passar det alldeles utmärkt att jag vill doktorera och forska om arkitektoniska tusristmål. Då tvingas jag resa eftersom forskningen kommer att inkludera fältstudier utomlands. Mycket passande.
Jag har även bott på ett och samma ställe alldeles för länge. Drygt ett år. Måste iväg.

Helst hade jag, direkt efter att jag är klar med min uppsats, velat ta första bästa flyg och åka till ett varmt land som kan erbjuda natur samt vackra byggnader eller ruiner. Det finns dock några problem. A-kassa, pengar och Arbetsförmedlingen. För att få pengar från A-kassan måste jag vara arbetssökande hos Arbetsförmedlingen och när man är det får man inte resa iväg. Studenter borde också ha rätt till semester!
Jag har sparat undan en del pengar för att jag ska klara mig på A-kassan om jag skulle bli arbetslös, men utan A-kassa skulle de enbart räcka två eller tre månader. Jag vill ju inte behöva ta pengar från mitt körkortssparande. Det är helt uteslutet.

Jag får således fortsätta tyna bort här i Sverige...sakta men säkert. Jag är sååå trött på regnet och blåsten. Ta mig härifrån!

Inga kommentarer: