fredag, juni 15, 2007

Uppdatering

På sistone har det hänt en del saker.
-Jag halvt hållt på att bli omkullkörd med cyckeln av en sportbilkörande man i kostym, troligtvis von Essenfamiljens framtida arvtagare; Fredrik von Essen som för flera år sedan släppt den fruktansvärda låten "Kookalv" som jag haft oturen att lyssna på en gång i mitt liv här på halvön. De må äga nästan all mark här på Skohalvön...men de äger då inte vägarna!
-Jag har hållt en guidad tur för ett par som inte kunde något annat språk än ungerska. Det blev mestadels bara att visa runt dem och sen använde vi gester för att kommunicera. Det går att förmedla vad gyllenläderstapeter är gjorda av med hjälp av gester och små imiterande ljud... det är ganska enkelt faktiskt.
-En av mina guidekolleger slutade idag. Sorgligt. Det gamla gänget will be no more.
-Jag har tre arbetsdagar kvar till semestern. Underbart!
-Vi hade vernisage för en miniutställning på slottet idag. Jag vill ha en kopia av en av de sekelskiftesdräkter vi ställer ut. Wonderful!
-Jag har bestämt mig hur min vigselring ska se ut. (Den ska vara en kopia av en ring i Skoklosters slotts silverkammare.) Nu ska jag bara fixa en pojkvän som kan bli min tilltänkta...
-Chefen på slottet har talat med besökare som berömde mig och sa att jag varit en jättetrevlig guide. Dessutom hade butiksbiträdet fått höra att en guidad grupp som besökte slottet härom dagen tyckte att den där skånska guiden var så trevlig. ...hmmm det är bara jag som kommer från Skåne på slottet...
-Jag har fixat någon som gratis ska göra en hemsida åt mitt tilltänkta företag. Sweet!

Inga kommentarer: