måndag, juni 11, 2007

Ledig dag

Igår trodde jag att jag skulle in till Stockholm idag på min lediga dag. Där skulle jag träffa Åsa, min fd kårarbetskollega. Som vanligt hade vi missförstått varandra igen när vi kommunicerade via mess och facebook. Det framgick senare på kvällen. Hon hade nämligen tänkt komma ut och hälsa på. Naturligtvis var hon välkommen. Det är underbart att få besök här ute och visa upp närmiljön. Jag åkte på förmiddagen till den närmsta lilla orten som heter Bålsta och skulle där handla mat. Jag mötte upp Åsa och vi åkte sen tillbaka hem till mig, och cyklade sedan till en pizzeria ca 4-5 kilometer härifrån. Vi tog med pizzorna till en badbrygga och satt där och njöt av solen och maten, varefter vi hoppade i vattnet. Underbart. Sedare bar det av hemåt och jag bakade rabarberpaj och den togs med till mitt favoritställe - Bagarboberget - där vi satt och mumsade i oss pajen och sen tog jag ett ensamt dopp. I summering: en underbar dag!

Inga kommentarer: