onsdag, juni 06, 2007

I fnittrandets tecken

Som jag tidigare påpekat anser jag att vi är för många guider nu i början av maj. I går påpekade jag detta för Monika som har hand om visningsverksamheten. Hon höll med men verkade inte ha någon bra förklaring till varför det blivit så. Hon sa bara att det är något som man får ta med i nästa års beräkning. Va??? Om man själv jobbat som guide flera säsonger borde man veta hur det ser ut. Sådana här misstag får inte ske. Vi är 7 st guider just nu. Visst har vi fler besökare än i maj, men vi är trots detta ca två guider för mycket.
Idag hade jag bara två turer och guidade 12.15 och 14.15- två av dagens engelska turer. Den första gruppen var riktigt stor medan den andra bara bestod av tre personer. Två svenskar och en utbytesgymnasieelev från Costa Rica. Jag kunde prata lite spanska med honom (han var så blyg dock...!) men turen skulle vara på engelska eftersom hans värdföräldrar inte förstod spanska. Värdpappan var så fnissig att det inte är sant. Han fnissade lite töntigt till alla mina skämt, och inte bara det - han fnissade vid de tillfällen då andra besökare brukar dra efter andan eller säga -ah, åh eller något i den stilen. Vilken lustig typ. Fnittermannen skulle man kulla kalla honom för. Det värsta var att den blyge stackars utbyteskillen började kopiera värdpappan så att de fnissade i kapp. Jag kunde knappt hålla mig för skratt själv!

Inga kommentarer: