lördag, juni 16, 2007

Kanotfärd och en jobbdag

Igår såg jag till att vi drog ner kanoten till sjön. Den drogs nerför en backe över högt gräs. Det var verkligen en syn, en båt mitt i grönskan. Själva båtfärden till sjöss var fantastisk. Vi såg fyra stycken hägrar. Fågellivet här är verkligen varierat. Många kvällar kan man njuta av näktergalens vackra sång.

Idag började jag redan kl 09.30 så jag var på plats kl 09.05 för att hinna ta på mig min barockklänning. Sedan har jag jobbat påsom en gnu under dagen. Idag slog jag rekordet. Jag höll hela 5 st guidade turer. Till slut var jag verkligen torr i halsen och bara längtade efter lite vatten. Imorgon är i sin tur sista dagen innan min ledighet. En hel månad av ledighet innan jag ska jobba ytterligare ett 1,5 månadspass. Det är faktiskt ganska tungt att jobba 6 dagar i veckan. Men nu ska jag bara njuta, äta och dricka gott och njuta av den svenska sommaren.

Inga kommentarer: