måndag, juni 04, 2007

Guidad tur som fick mig att gå på moln...

Jag hade min trevligaste guidade tur idag. Det var en grupp på engelska, men där var också några spaniorer i gruppen som jag prade spanska med. Jag fick 100 kr i driks av dem. Så snällt! Och några schweitzare i gruppen undrade om jag var en drottning, och varför de inte hittade mig i miniatyrmodellen av Skokloster...vilka lustigpettrar!
Nu har vi fått tillskott i guideskaran. Vi är alldeles för många guider. Jag gick en tur kl 11.00 idag och nästa och sista först kl 15.00...och Skokloster påstår att de har ont om pengar. Organisera bättre då, och anställ inte fler guider än ni behöver! Jag har tagit på mig att formulera några synpunkter som vi guider och visningsvakter har- sen ska minsann chefen få en fin byrokratiskt skriven utvärdering med alla våra namnteckningar.

1 kommentar:

Everydaybi sa...

På'rom bara! Fast det kan ju vara så att det är ovanligt få besökare jämfört med hur det brukar vara. Får ni använda spilltiden till att studera så är det positivt med håltimmar.

Grattis till rejäl dricks. Jag tyckte på min tid att det var pinsamt till en början. Men vande mig efter ett tag, då det visade sig att dricksen ofta räckte till min andel i hushållskassan så att lönen kunde ägnas roligare saker.