onsdag, oktober 25, 2006

Som titeln på bloggen anger älskar jag ruiner...
Jag är en sann, obotlig romantiker som tycker att gamla halvförfallna byggnader är jättevackra! Dessa byggnader inspirerar så mycket mer till fantasier än t ex vackra palats i toppenskick.

Fast framförallt älskar jag antika och medeltida runiner. Jag blir helt till mig när jag får vandra omkring bland antika lämningar och bland gamla medeltida borgar eller kyrkor. Min främsta och mäst älskade kompanjon på dessa resor är ... min kamera Panasonic Lumix DMC-FZ20. Om ni väntade er ett namn på någon speciell person har ni misstgit er. Andra människor kan ofta vara i vägen. De vill aldrig stanna på en plats lika länge som jag och tycker att det är onödigt att ta hundra bilder (eller mer) av en enda plats. Jag, å min sida, tycker ju att det finns mängder med intressanta fotovinklar som jag inte kan och inte får missa. Jag upplever platsen med hjälp av kameran och den ger mig även möjlighet att minnas så mycket som bara är möjligt.
Fotografier är de bästa souvenirerna. Och tacka Gud (om han nu finns) för digitalkameran...det blir ju så mycket billigare!

Ja, det där var en lång utläggning om varför min blogg heter som den heter, och en liten introduktion till min ganska förryckta personlighet.

Inga kommentarer: