onsdag, oktober 25, 2006

I Zaragoza

Medan jag är i Zaragoza bor jag i en lägenhet med tre andra studenter (som är jättetrevliga). Jag har ett eget rum, som är helt okej och det finns ett bra kök i lägenheten och ett vardagsrum. Sist men inte minst finns det tvättmaskin! Jag stormtrivs... det är ju så nära till Aljafería att jag kan gå till fots! Jag betalar 250 € för rummet. Det är månadshyran som jag betalar, trots att jag bara är här tre veckor..., men vad ska man göra? Tack och lov fick jag ett litet resestipendium på 3000 kr innan jag åkte hit. Det täckte naturligtvis inte alla kostnader. Jag köpte en digital diktafon innan jag åkte hit och min resväska behövde ersättas. Resan fick jag dock extremt billigt. 1100 kr för tur och retur med Ryan air, via London. Stannade dessutom två dagar i London på vägen hit för att hälsa på min underbara vän Marie! Tack Marie för att jag fick komma dit! Du är underbar!

Zaragoza har betydligt bättre väder än Sverige. Under den tidiga eftermiddagen kan temperaturen stiga upp till c 24 grader. Så man kan väl säga att jag trivs. Inte för att jag har tid att sitta i solen precis, men ändå.

Nu har jag spenderat alldeles mycket tid framför datorn... och med denna blogg...
Fast det är ju så kul. Dessutom har jag nästan jobbat nonstopp sedan jag kom hit. Jag tog inte ens helgledigt, eftersom Aljafería är öppet på helgerna.

Kram så länge, eller abrazos som de säger i Spanien (men de föredrar ju förstås "besos", eftersom Spaniorer mycket hellre pussas på kinden).

1 kommentar:

Camilla sa...

Hej Catharina,

Blev tipsad om din blogg av Bi, ska bli kul att läsa!

Kram Camilla

http://annerfeldt.blogspot.com