söndag, oktober 29, 2006

Fotorunda i Zaragoza

Idag (söndag) tog jag mig en liten fotopromenad. Jag letade upp en del mudejarkyrkor, torg etc. Stadens mest kända torg är "Plaza de nuestra señora de Pilar" (kallas normalt för Plaza de Pilar). Här finns även la Seo, katedralen med Goyamålningar! Torget är jättelångt och väldigt vackert. Tänkte att ni skulle få ta er en liten titt på hur det ser ut här, så jag lägger upp några bilder.

Det har varit toppenväder de sista dagarna. Mellan 23 och 26 grader på dagarna! och solsken! Lite bättre än i Sverige antar jag??? Jag hade nog kunnat vänja mig vid det här...

Saknar er därhemma, men hade också velat stanna längre. Gillar verkligen folket i Zaragoza. De är varmhjärtade och trevliga. Staden gillar jag också, även om den ibland är lite smutsig (vanligt i Spanien). Trots att staden har ca 670 000 invånare känns den inte som en storstad. Det gillar jag.

Inga kommentarer: