fredag, mars 30, 2007

Sista kursplanegruppsmötet

Idag tog en era slut. Jag är inte längre en del av kursplanegruppen. Det är skönt att slippa läsa alla hundratals Bolognakursplaner för tredje eller fjärde gången. Jag blev tokig på det nu i slutändan. En del tar nämligen inte våra synpunkter på allvar och därför kommer vissa planer tillbaka med samma fel som fanns tidigare. Det tar onödig tid och det blir dyrt för området. Nu när jag har suttit med allt detta arbete kan jag säga att varje kursplan kostat ganska mycket och mycket tid har lagts ner för att granska den.
Jag har lärt mig massor av att sitta i kursplanegruppen. Jag har blivit enormt bekannt med Bologna och jag har lärt mig mycket om Bolognapedagogik. Detta är jag väldigt tacksam för.
Framförallt kommer jag att sakna de andra ledamöterna. Vi har jobbat sida vid sida, skrattat och varit förbannade ihop. Jag tycker verkligen om dem. Jag kommer särskilt minnas vårt kursplansinternat då vi spenderade tre hela dagar ihop. Those were the days!

Inga kommentarer: