onsdag, mars 28, 2007

Det går frammåt...

Jag har bestämt ett avhandlingsämne, uppsatsen är snart klar, jag har fått sommarjobb på Skokloster slott och fräknarna på kinderna blir fler och fler...
Saker och ting börjar lösa sig. Hoppas att resten också faller på plats. Jag hoppas att uppsatsen blir så pass bra att Linköpings Universitet inte kan tacka nej till min doktorandansökan. Jag vill så gärna det här och det är länge sedan jag velat någonting så mycket. Tema Q verkar vara en dröm för doktorander. Ingen ämnesfascism där inte! Annat är det vid konstvetenskapliga institutionen vid Lunds universitet. Nåja, det är deras förlust. De förlorar mig (och säkerligen en massa andra studenter också).
Jag börjar så smått planera in en examensfest i slutet av april. Jag tänkte följa min kompis Åsas exempel och skåla i universitetets champanjeglas. Lyxigt! De är supersnygga, men dyra. Två stycken får räcka. De ska sen få stå på någon synlig hylla och påminna mig och mitt slit och släng vid Lunds universitet. Tänk, fem års utbildning har snart tagit slut! Det är definitivt värt att fira med champange.

3 kommentarer:

Eibon sa...

Jag kan inte säga mer än "Grattis!!"
Du har förtjänat det!

Fräknarna är en trevlig bonus. Inget livar upp ett vinterblaskigt ansikte som fräknar.

Kan inte fatta folk som inte gillar dom. Jag blir lyrisk över mina :)

Catharina sa...

Jag blir också lyrisk över mina. Jag är mycket glad över fräknarna och lite rodnad på kinderna. Min lägenhetskompis som läser till läkare säger att man ska hålla sig borta från solen, för sen blir jag rynkig när jag är 50. Det strutar jag i. Jag vill inte se ut som ett lik längre och har förhoppningsvis ett intellekt som överväger eventuella rynkor när jag är 50.

Eibon sa...

Det ska man också :)

Jag håller mig borta från solen. Jag solar aldrig. Men jag får fräknar ändå. Jag kan ju inte gå med rånarluva hela sommaren :)