tisdag, september 11, 2007

Uppskjuten anställningsintervju

Idag skulle jag gå på en anställningsintervju på Dunkers kulturhus i Helsingborg. Efter att jag spenderat en lång stund framför garderoben och spegeln då jag försökte frammana en respektabel look ringde det på min mobil. Kvinnan som skulle genomföra intervjun var sjuk. Typiskt! Fast nu har jag tid att luncha med kårkompisar istället. Jag får väl ägna eftermiddagen åt att leta jobb på platsbankens och DIK´s hemsida istället. Fast jag måste säga att det finns något som konkurerar om min uppmärksamhet, Harry Potter. Jag har upptäckt det underbara med audio books. Det är helt fantastiskt att promenera med HP i mp3-spelaren. Jag har redan påbörjat femte booken. Det är svårt att slita sig.
Oficiellt sett är jag arbetslös, men jag känner mig inte som det alls. Jag känner att jag förtjänar lite ledighet. Jag skulle så gärna vilja ta en restresa någonstans, men det får jag inte lov när jag ska gå på A-kassa. Typiskt.

2 kommentarer:

Everydaybi sa...

Njut av arbetslösheten, min erfarenhet är att jag aldrig varit arbetslös tillräckligt länge för att njuta av det. Varje gång jag varit arbetslös har någon gett mig ett jobb tämligen omgående! Hur går det med företagsidén?

Ruinlover sa...

Nja, om jag ska njuta av den vet jag inte... men det är skönt att inte behöva jobba sex dagar i veckan. Fast jag börjar snart tröttna på att bara "vara" och hälsa på släktingar. Jag ska skicka in en mängd ansökningar till den 19:e. Flera av tjänsterna är ledarbefattningar och jag befarar att man inte ger sådana tjänster till en nyexaaminerad person. Men man ska ju alltid söka. Jag ska börja läsa in mig på Skåne, Malmö och Lund inom kort, samt höra mig för vilken typ av guideverksamhet som finns i Malmö och Lund i rådande stund.