lördag, september 15, 2007

Jobbsökande

Nu har jag på allvar satt igång med mitt jobbsökande. Officiellt är jag ju arbetslös. Direkt efter att jag slutat på Skokloster behövde jag vila upp mig ett tag och träffa vänner och familj innan jag kunde sätta igång att söka jobb för hela slanten. Jag har ju redan blivit kallad på en intervju som äger rum på tisdag. Det är en tjänst på enbart 20 % som publikvärd på Dunkers kulturhus. Utöver detta jobb har jag idag sökt några chefsjobb. Kanske är jag lite underkvalificerad vad gäller arbetslivserfarenhet, men man vet aldrig. Jag har sökt jobb som förvaltningschef för kultur och fritid i Huddinge, ett kultur- och fritidschefsjobb i Ängelholm, samt ett jobb som chef för museum, konst och scen vid Dunkers kulturhus. Sen ska jag söka ett jobb som forskningssekreterare vid Växjö universitet, samt ett jobb som kulturskolchef i Mora. Dessutom ska jag skriva ett generellt anpassat personligt brev som ska lämnas ut vid spontanansökningar vid diverse muséer i Skåne.
Utöver detta ska jag börja läsa in mig på Skånes, Malmös och Lunds historia för att så småningom kunna starta mitt företag. För att jag ska kunna starta företaget måste jag först ha ett annat jobb också. Annars kommer det inte att fungera ekonomiskt under uppstartandet. Fast ett annat alternativ är starta eget bidrag. Nu krävs det inte att man varit långtidsarbetslös för att man ska få detta bidraget. Men det kommer nog ändå att vara svårt att övertyga arbetsförmedlingen. De har tydligen inga tydliga riktlinger som säger vad som krävs för att man ska få startaegetbidrag.

1 kommentar:

Everydaybi sa...

Om inget har hänt sedan jag startade mitt företag lär Arbetsförmedlingen inte protestera ifall du ber om Starta eget bidrag. Vi fick sex månader vill jag minnas att starta upp det hela. Jag har en bra C-student som även har praktiskt utbildning i projektledning m.m. Ska jag förmedla kontakt? Hon verkar pigg och energisk, det var hon som hjälpte till att fila vidare på vårt kandidatprogram särsk genom att föreslå verktygskurser.