fredag, september 14, 2007

Index finger hurts!

För några dagar sedan märkte jag att jag fått en pigg eller någon annan liten inkräktare i mitt högra pekfinger, precis där man böjer fingret. Både mamma och jag har försökt operera mitt lilla finger med en liten nål, men jag tror fortfarande att inkräktaren envisas med att stanna kvar. Jag hatar när andra petar med en nål i mig. Jag känner mig så hjälplös då, all kontroll ligger hos den andra personen. Osäkerheten gör det svårare att uthärda smärtan. Jag vill veta när jag ska göra mig illa. Det vet jag om det är jag som håller i nålen. Eftersom jag inte lyckats få ut inkräktaren vid första försöket har det krävts åtskilliga omgångar med nålen. Den har grävt sig djupare och djupare. Men fingret verkar inte må bättre, fortfarande lyser något mörkt under det sakta läkande skinnet. Ikväll har fingret svullnat upp något och det gör ont när jag försöker böja den lille kraken. Snabbt fram med alsollösningen. Stoppa det som stoppas kan! Ingen blodförgiftning här inte! Jag hoppas innerligt att det som lyser mörkt genom skinnet bara är levrat blod. Jag vill inte behöva gräva mig ännu djupare. Och hemska tanke, nu vill jag verkligen inte att någon annan ska hålla i nålen. Suck.

Inga kommentarer: