lördag, april 14, 2007

Synsk

Mina farhågor besannades. Jag kände det på mig och det blev så. Varför måste min intuition alltid ha så förbaskat rätt alltid? Fredag eftermiddag stod jag utan opponent. Allt tack vare institutionens veliga personal som saknar organisationssinne totalt. Jag fick numret till tjejen som institutionen i sista minuten utsett till opponent och hon sa att hon inte skulle opponera på uppsatsen. Hon var dessutom sjuk och ville ha en vecka på sig att läsa uppsatsen. Det förstår jag det! Jag satte därmed igång med att försöka få tag på berörda lärare, men utan resultat. Så småningom fick jag tag i min handledare Bi. Även hon var irriterad. Alltid några problem när hennes kolleger är inblandade, sa hon. Att de aldrig lär sig att planera! Jag ringde runt till två studenter i min uppsatsgrupp och ordnade till slut opponenten helt på egen hand! Jag var irriterad som bara den och är det fortfarande. Efter att ha mottagit två mail i ärendet i gårkväll ser jag att den andra handledaren verkar ha rört till det ännu mer. Problemet ligger framför allt hos henne och inte hos ACW. Maud behöver bli mer bestämd och mindre flummig. Människor som hon borde inte få lov att bli handledare! Jag skrev ett ganska bitskt meddelande till dem och sa att de inte kan röra till det mer. Nu har jag opponent och det får de inte ändra. Ska det vara så svårt att planera saker i god tid?

Inga kommentarer: