måndag, april 02, 2007

Sommarjobbserbjudande och tankar kring U21

Även Gripsholm ringde och undrade om jag ville jobba hos dem. Tyvärr var det under en period som jag jobbar på Skokloster, så det är först till kvarn som gäller. Kul att båda intervjuerna gick så pass bra att de resulterade i jobberbjudande! Det kompenserar U21- konferensen lite. Jag har dock kommit över det ganska bra nu, då jag insett en annan möjlig anledning till att de valt någon annan. Vi diskuterade mitt kårengagemang under intervjun och de fick då reda på att jag blivit aktiv för att jag ville förändra saker som jag tyckte fungerade dåligt. Jag är en person som inte gärna ljuger om sådant. Jag sa inget negativt om Lunds universitet, men jag är kanske inte heller den människa som skulle ställa mig högst upp på en kulle och predika för att fler studenter ska läsa vid just LU. Det faktum att jag söker doktorandtjänst vid ett annat universitet är väl ganska talande? Jag tror att meningen med U21-konferenserna är att man ska få andra studenter att läsa i Lund. Då väljer man kanske inte att skicka en student som sökt doktorandtjänst någon annanstans?

Inga kommentarer: