torsdag, september 25, 2008

Gruppindelning klar

Så var det klart! Jag har hamnat i en grupp med några trevliga individer - men bara två. Det är inte bara två som är trevliga - vi är inte fler i gruppen! Tre stycken, ska det vara en kritisk massa? När det varit så mycket diskussion om grupprocesser och kreativitet som föds i skärningspunkten när olika individer möts? Jag tycker att andra principer för gruppindelning skulle kunnat använts. Kanske skulle vi kunnat skriva några rader om vad vi tänkt oss istället för att välja de stereotypa indelningar som bjöds. Dessa rader skulle kunnat ligga till grund för gruppindelning. Nåja, gjort är gjort. Kursvärderingen kommer inte att vara fåordig eller nådig. Det är en sak som är säker. För det första kommer jag att skriva en hel analys med anledning av kursplanen...
Kursen har sina brister och de flesta ligger hos lärarna (och framförallt hos kursansvarig lärare!) men kunskaperna jag fått värderar jag likväl högt. Även om vi bara är tre personer i gruppen kan vi åstadkomma något intressant och kreativt. Jag hoppas det i alla fall.
Hittils har jag lärt mig en del om grupprocesser, gruppdynamik, projektarbete, företagsetablering och kreativitet.

Inga kommentarer: