onsdag, oktober 01, 2008

Examenshögtid

I lördags var jag på humanisternas examenshögtid i Universitetsaulan och där fick jag diplom (tillsammans med nästan 50 andra fd studenter) av Jan Svensson och Eva Wiberg. Programmet bestod av musik och tal om vartannat. Talen var bra (alla utom det sista- det var aningen för tungt för min smak och hennes röst var monoton och innehöll ingen entusiasm eller känsla) men aningen för många till antalet. Musiken var fenomenal - jag kände för att gå upp och dansa till de medeltidsinspirerade tonerna (men gjorde det dock inte!). Efter själva högtiden bjöds det på förfriskningar i pelarsalen.

Högtiden gav mig tillfälle att ge avslut till mina humanistiska studier (de som ingår i examen i alla fall- man vet aldrig med mig - jag kanske börjar igen) och även möjlighet att återse några av mina fd kollegor på kansliet.

Efter högtiden hade jag släktträff hemma hos mig på Augustenborg. Det var trevligt att äntligen kunna bjuda hem släktingarna. När jag bott kollektivt var det inte möjligt.
Av släkten fick jag en del presenter. Favoriten är min nya blender av märket OBH Nordica.

Inga kommentarer: