söndag, augusti 10, 2008

Malmöit

Det är var jag är numera. Jag har sovit första natten i min nya lya. Det gick mycket bra och det gjorde även flytten. Mina kompisar var snabba som blixten. Först lämnades några möbler på återvinningscentralen på Gastelyckan, sen flyttades mitt bohag nerför tre våningar och in i den hyrda minilastbilen, därefter bar det av till Malmö. Flytten av sakerna in till lägenheten gick på mindre än en halvtimme... och jag har inte lite saker precis...
Stort tack till er alla och även stort tack till min fd Skoklosterkollega som hjälpte mig hämta möbler helgen innan. Ni är alla underbara!

Jag har nu bott själv sedan februarimånad och trivs väldigt bra med det. Visst kan det kännas ensamt ibland, men den här gången har jag en bekant som granne bara två minuter bort! Kanske jag kan ta mig från dörr till dörr på en halv minut om jag springer?

Ytterligare några minuter bort har jag fler kompisar. Kan det bli bättre?
Mysfaktorn är stor och ytorna på 39 kvadratmeter är lagom för mig.

Inga kommentarer: