söndag, februari 04, 2007

Panikvarning

Datorn bara stängde av sig och sen vägrade den sätta igång vid första försöket. Hjärtat började banka som värsta technolåten och pannan fuktades. Min uppsats! Jag flyttade datorn och försökte en gång till. Då gick det. Förhoppningsvis har jag bara kommit åt batteriet under datorn när jag satt med den i knät. Jag vågar inte ens tänka på vilka problem en kraschad dator skulle orsaka just nu. Hemska tanke. Livrädd satte jag igång att säkerhetskopiera allt uppsatsmaterial. Detta har gjorts en gång, men det är några månader sedan. Nu har ju transkriberingarna och en del uppsatstext tillkommit. Jag skulle dööööö om det försvann. Nu är det i alla fall sparat och datorn brummar på, för tillfället i alla fall.

Så om du är en uppsatsskrivande student....säkerhetskopiera!

3 kommentarer:

Everydaybi sa...

Compliq System AB på Scheelegatan i Lund har i varje fall fått fem stjärnor av en mycket entusiastisk kund.

Eibon sa...

Trist när hårdvara havererar. Och dyrt.

Hoppas det ordnar sig.

Camilla sa...

Hu! Jag råkade ut för datorhaveri när jag skrev min magisteruppsats. Hela mitt metodavsnitt försvann...

Jag hoppas att allt har löst sig för dig, och att allt är bra i övrigt! Lycka till!

Kram Camilla