lördag, februari 03, 2007

Besviken

Ni läser just nu bloggen tillhörande en av Sveriges schlagerfantaster. Som sådan måste jag säga att jag är djupt besviken på kvällens bidrag. Inget att hänga i julgranen alls och nästan inga schlagerlåtar. Jag talar naturligtvis om första uttagningen av årets melodifestival. Förhoppningsvis kommer inte någon av de två låtarna som gick vidare att vinna i Globen. Den ena låten sjöngs av en gammal och sliten Tommy Nilsson som inte riktigt klarade av höjningen som han skulle. Aj, mina öron! Låten lät som ett sista rop på hjälp för mänskligheten. Om Tommy Nilsson är vårt sista hopp så lär vi definitivt gå under. Den andra låten sjöngs av en mycket rund Anna Book. Hennes låt var förvisso en schlager, men den lyckades inte riktigt övertyga mig. Måste de här pensionerade melodifestivalsveteranerna envisas med att hålla sig kvar? Det är dags att lämna över för artister som Linda Bengtzing och Magnus Carlsson! Jag hoppas Magnus är med i år. Heja Magnus!

Inga kommentarer: