torsdag, februari 01, 2007

Heureka

... tror jag i alla fall. Vi får se om jag fortfarande ropar heureka när jag fått lite perspektiv på det hela. Jag syftar på mitt metod- och teoriavsnitt. Jag har lyckats skriva ett stycke om diskursanalys, respektive ett om en modiefierad grounded theory som jag kallar grounded method och ett om valorization perspektive, och jag är nöjd med samtliga. Jag tycker att jag får sagt vad jag vill ha sagt, att jag gör mig förstådd och att jag verkligen ger min egen tolkning av teorierna och metoderna. Schemat som jag lagt upp för mig själv i söndags har jag lyckats följa nästan i detalj...med en halvdags förskjutning enbart. Det känns mycket bra. (Schemat anger vilken dag jag skulle syssla med metod och teori, respektive analys etc, och konkretiseras i detalj allteftersom veckorna infinner sig.)
Risken finns dock att min glädje raseras och bevisas vara inget annan än en illusion. Vi får väl se vad mina kritiker (mina fellow students med handledaren i spetsen) säger på måndag.
Be gentle!

Inga kommentarer: