måndag, februari 19, 2007

Fit for fight

Nu har jag office och kan åter börja skriva på uppsatsen. Det känns mycket lättare nu när jag har verktygen för analysen. Innan visste jag inte riktigt hur jag skulle presentera materialet. Boken "Reflexiva intervjuer" hjälpte mig. Jag läste sista kapitlet i boken som handlar om analys av intervjuer och då blev allt helt plötsligt glasklart. Det var egentligen ganska simpel information men sååå nödvändig. Nu har jag en praktisk how to manual att gå efter. Jag gillar begreppen lodrät och vågrät granskning. Mycket passande. Ska du syssla med intervjuer är denna bok (eller i alla fall det sista kapitlet) ett måste!

Nu ska jag bara gå till Willys och handla kvällsmat. Jag är vrålhungrig. Har suttit och fixat i ordning datorn flera timmar nu...

Inga kommentarer: